Weet je wat jammer is? Dat de gemiddelde blog post over het maken van een superfood ontbijt recepten bevat met tien of meer ingrediënten. Te veel ingrediënten.

En als je zoals mij een drukke baan hebt, dan heb je helemaal geen tijd voor die shit!

Met een druk leven wil je snel en makkelijk eten, maar wel gezonder eten. Precies daarom schrijf ik deze blog post vandaag bij Hijhem: om mensen die geen keukenprinses zijn te helpen met het maken van een simpel superfood ontbijt. Een snel en gezond ontbijt.

Vandaag deel ik 3 ontbijt shakes met superfood met je zodat je uit een paar smaken kunt kiezen om je dag goed mee te beginnen.

Enjoy!

Superfood ontbijt #1: Matcha Madness

Dit lekkere superfood ontbijt maak je met behulp van o.a. matcha thee poeder.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb als avondmens regelmatig opstartproblemen in de ochtend.

Mijn oplossing? Een superfood ontbijt wat ik “Matcha Madness” noem. Het is de perfecte manier om je motor te starten ’s ochtends.

Het belangrijkste ingrediënt van dit ontbijt met superfood wat je die “kick” geeft die we allemaal zo hard nodig hebben vroeg in de morgen is matcha. Matcha is groene thee in poedervorm wat gemaakt wordt door hele theebladeren te vermalen. Lees: het is sterke thee. Hele sterke thee. Daarnaast is matcha o.a. goed voor het hart en het verbeteren van je immuunsysteem.

Wat je nodig hebt voor deze ontbijt shake? Heel simpel:

  • Eiwitpoeder met vanille smaak: 1 maatlepel
  • Matcha thee poeder: 1 tot 2 theelepels
  • Koud water: 150-250 ml (afhankelijk van smaak)

De “bereidingswijze” van dit ontbijtje is eenvoudig: doe alles in een shake beker, even schudden… en klaar!

Tip: gebruik voor een steviger ontbijt melk i.p.v. water.

Superfood ontbijt #2: Mister Pink

Mister Pink is een superfood ontbijt wat aardbeien en goji bessen combineert tot een heerlijke ontbijt shake.
Als je zoals ik van films houdt dan herken je de naam “Mister Pink” van Reservoir Dogs. Het was de enige coole naam die ik kon verzinnen voor dit roze superfood ontbijt om eerlijk te zijn.

Bij deze de ingrediënten van dit gezonde superfood ontbijt:

  • Een handjevol verse aardbeien
  • Een handjevol gedroogde goji bessen
  • 300-400 ml koude melk
  • Een paar muntblaadjes ter versiering (het oog wil ook wat, toch?)

En zo kun je dit ontbijt maken:

  1. Gooi de aardbeien en goji bessen in een blender en voeg de helft van de melk toe
  2. Blijf blenden tot het geheel de textuur van een ontbijt smoothie heeft
  3. Voeg de rest van de melk toe en mix opnieuw tot het geheel mooi roze is
  4. Giet de gewenste hoeveelheid in een glas en leg als laatste de muntblaadjes er bovenop

En that’s it!

Wat dit ontbijt met superfood zo gezond maakt is de combinatie van aardbeien (bron van vitamine C en foliumzuur) en goji bessen (bron van vitamine A en vezels) die erin zit.

Superfood ontbijt #3: James Brown

Op zoek naar een ontbijt met superfood wat je energie geeft? Dan is de James Brown iets voor jou!
De naam van dit superfood ontbijt komt van soul en funk legende James Brown, die bekend stond om zijn energieke live optredens. In deze ontbijt shake zit namelijk maca poeder, een goedje wat top is voor je uithoudingsvermogen, geheugen en sex drive.

Simpel gezegd: van maca poeder krijg je energie net zoals van het kijken naar een optreden van James Brown!

De ingrediënten van dit ontbijt met superfoods zijn als volgt:

  • Eiwitpoeder met chocolade smaak: 1 maatlepel
  • Maca poeder: 1 tot 2 theelepels
  • Koud water: 150-250 ml (afhankelijk van smaak)

Ook dit ontbijt bereiden is een kwestie van alles in een shake beker doen, schudden en klaar. Lekker makkelijk, toch?

Superfood ontbijt om van te smullen: conclusie

Hopelijk heb je na de tips hierboven een beetje door dat gezonder ontbijten niet veel tijd hoeft te kosten en dat een superfood ontbijt maken helemaal niet zo moeilijk is, dus waar wacht je nog op?

Begin er vandaag nog mee. Smakelijk eten!

En mocht je het nog niet hebben gedaan: Like & deel deze blog post, laat hieronder een comment achter en volg ons op Facebook en Twitter.

DISCLAIMER: Ik ben geen medische professional, personal trainer of diëtist. In deze blog post deel ik m’n mening over een bepaald onderwerp op basis van mijn persoonlijke ervaringen. Raadpleeg altijd eerst een arts voor je tips omtrent je gezondheid volgt.

Reageer nu

Vul hier je reactie in!
Vul hier je naam in